Lichtavonden Afrika Museum
23 december 2019

Lichtavonden

Het Afrika Museum organiseert op 21, 22 en 23 december de tweede editie van de ‘Lichtavonden’.

Op drie avonden is het buitenmuseum geopend en sfeervol verlicht. In het museumpark worden verhalen verteld over Anansi de spin. Kindertickets zijn slechts 1 euro, volwassenen betalen 15 euro. Met een museumkaart of BGL kaart heb je gratis toegang.

Verhalen komen met licht tot leven

Ken je Anansi de spin al? Tijdens de lichtavonden kom je alles over hem te weten. De verhalen over Anansi de spin zijn al honderden jaren oud en mogen eigenlijk alleen in de avond verteld worden. Veel mensen kennen deze spin als een listig beestje die iedereen voor de gek houdt. Maar waar komt deze spin vandaan? Waarom vertellen wij de verhalen nog steeds en waarom heeft hij zoveel namen? Tijdens de Lichtavonden maak je kennis met Anansi de spin. Hij stelt zichzelf op een listige manier voor en stuurt je op pad om al zijn namen te verzamelen.

Tijdens de Lichtavonden worden de verhalen vertelt door Dorothy Blokland, Rellie Telg, Guillano en Cheyenne Herdigein, Baba de verhalenverteller, Onias Landveld en Sahand Sahebdivani.

Kindertickets zijn slecht 1 euro! | Praktische informatie

Koop nu je online tickets.

• Wanneer:  21, 22 & 23 december
  • Tijden verhalenroute: 17.00, 18.00, 19.00 of 20.00 uur | kwartier vooraf aanmelden bij de kassa | Het museum is tot uiterlijk 22:00 uur open.
  • Waar: buitenmuseum
  • Voor: alle leeftijden
  • Prijs: kindertickets zijn slechts € 1,- | volwassenen: € 15,- | Gratis toegang met museumkaart of BGLVIPkaart.
  • Reserveren: wees zeker van een plaats en koop snel je online tickets, want vol=vol!

Programma

De verhalenroute duurt 60 minuten. Tijdens de verhalenroute maak je kennis met Anansi. Anansi verhalen gaan over hoe je met woorden en slimheid sterker kunt zijn dan je grootste tegenstander.

Niet alleen kun je naar verhalen luisteren. Bij de Chopbar kun je broodjes bakken boven het vuur en worden warme hapjes en drankjes verkocht. Binnen zijn drie nieuwe tentoonstellingen te zien; de nieuwe vaste opstelling ‘Inspirerend Afrika' en de tijdelijke tentoonstellingen Fashion Cities Africa en Bitter Chocolate Stories. Ook kun je meedoen aan een van de workshops. Maak een armbandje met je Ghanese naam of lichtgevende spin.

Het museum is tot uiterlijk 22:00 uur geopend.