Africa Now - Festival - Afrikamuseum
Persbericht:

Geniet tijdens AFRICA NOW van de diversiteit van Afrika

AFRICA NOW

Africa Now is een festival vol muziek, workshops en activiteiten voor iedereen en alle leeftijden op donderdag 30 mei in het Afrika Museum. Afrika, het op een na grootste continent van de wereld, wordt nog vaak gereduceerd tot één land. Met 54 landen en een enorme verscheidenheid aan talen en culturen is Afrika alles behalve eenzijdig.

Op Hemelvaartsdag presenteert het Afrika Museum een gevarieerd programma met live muziek van o.a. Daniel Dzidzonu (Togo), Thais Diarra (Senegal/ Mali) en Amarty (Ghana). Ontmoet kunstenaars als Saphin Makele (DR Congo), makers en verhalenvertellers die zich laten inspireren door verschillende Afrikaanse landen en invloeden. Ga samen met hen of geheel zelfstandig aan de slag met verschillende workshops zoals blockprinting, Afrodance of sieraden maken. Luister naar de bijzondere verhalen van Baba die hij in Nigeria van zijn vader leerde of naar de Congolees Nederlandse spoken word artiest Veronique Efomi die vertelt over de verschillen en gelijkenissen tussen haar twee werelden. Op de Afrika Markt kun je shoppen en genieten van de lekkerste soulfood uit Ethiopië of Senegal.

Zowel in het buitenmuseum als binnen worden diverse tours aangeboden. Tijdens de Afrika tour kom je alles te weten over de verschillende dorpen en het leven van de mensen in deze dorpen die je in het buitenmuseum vindt. Binnen staat de indrukwekkende tentoonstelling Sieraden – makers & dragers –, waar je met zo’n 700 sieraden een van de grootste verzamelingen sieraden in een Nederlands museum ooit ziet.

Africa Now - Festival - Afrikamuseum

Filmprogramma iAfrica

De Afrikaanse cinema is nog vrij jong maar is bezig met een enorme inhaalslag. Waar in diverse Afrikaanse landen de orale verteltradities nog een grote rol spelen biedt film hiervoor een nieuwe vorm. Voor Africa Now Festival maakt iAfrica een selectie van korte films, documentaires en animaties.
Meer informatie en het complete programma via: https://www.afrikamuseum.nl/nl/zien-en-doen/activiteiten/africa-now-festival-2019

• Datum: Donderdag 30 mei – Hemelvaartsdag
  • Tijd: 10.00 – 18.00 uur
  • Voor wie: Kinderen t/m 18 jaar betalen 1 euro.
    De museum (kids) kaart & BankGiro Loterij VIP-KAART is geldig