Fashion Cities
27 oktober 2019

Programma herfstvakantie

Mix & Match in de herfstvakantie

Duik in de herfstvakantie in de wereld van African fashion.

De tentoonstelling Fashion Cities Africa onthult de bruisende en veelzeggende modescenes in Casablanca, Johannesburg, Nairobo en Lagos. Bekijk de stedelijke modescenes vanuit het perspectief van lokale ontwerpers, stylisten, shophouders, fotografen en bloggers en ontdek dat één Afrikaanse mode niet bestaat. In de tentoonstelling creaties van onder meer The Sartists (Johannesburg), Said Mahrouf (Casablanca) en het modelabel Maki Oh (Lagos), dat gedragen wordt door onder andere Beyoncé en Michelle Obama maar ook Nederlandse ontwerpers met Afrikaanse roots zoals Lady Africa en DailyPaper.

In de herfstvakantie worden er rond Fashion Cities Africa extra activiteiten geprogrammeerd. De activiteiten zijn tussen 12 en 16 uur op diverse locaties in het Afrika Museum. Toegang is gratis, je betaalt alleen museumentree (€15,-).

Fashionlab | FAMILIEPROGRAMMA

Door middel van kleding, muziek of Instagram foto’s kun je laten zien wie je bent of wilt zijn. Samen met de museumdocent ga je de tentoonstelling Fashion Cities Africa bekijken. Je ontdekt hoe ontwerpers uit steden in verschillende Afrikaanse landen door middel van mode een boodschap vertellen. Daarna ga je zelf aan de slag.. In het Fashionlab ben je je eigen stylist en stel je jouw unieke outfit samen om je identiteit of boodschap uit te drukken. Doe daarna de fotoshoot, je krijgt de afdruk meteen mee.

12.00, 13.00, 14.00 en 15.00 uur | verzamelen bij de ingang van de tentoonstelling Fashion Cities Africa | vanaf 6 jaar | duur ca. 45 minuten

Fashionlab

Strik erom | ACTIVITEIT

Accessoires zijn er in allerlei vormen en maten en ze zijn op tal van manieren te dragen. Een accessoire fleurt jouw outfit op en laat je er steeds anders uitzien. Tijdens deze activiteit maak je een strik die je kunt dragen als vlinderdas, broche of haarband. Er is keuze uit diverse stoffen, waaronder ook de bekende Afrikaanse waxprints, de kleurrijke stof met printjes.

12.00 – 16.00 uur | Atrium | vanaf 6 jaar

Strik erom

Fashion uit Afrika – door & voor wie? | RONDLEIDING

Mode is hot in Afrika, maar dé Afrikaanse mode bestaat niet. In verschillende steden bestaan bloeiende modescenes. Van streetwear tot couture en van experimenteel tot meer ingetogen. Dragers, makers en kenners tonen er hun identiteit, persoonlijke smaak en achtergrond mee. Vaak gelinkt aan de stad waarin ze wonen. In deze rondleiding ontdek je de diversiteit aan mode in Casablanca, Johannesburg, Lagos en Nairobi – door de ogen van 15 lokale creatives.

13.30 en 14.30 uur | verzamelen bij de ingang van de tentoonstelling Fashion Cities Africa | vanaf 8 jaar

*Let op: op de zondagen in de herfstvakantie is er alleen om 14.30 een rondleiding door Fashion Cities Africa. Om 13.00 start de rondleiding die in het teken staat van de Maand van de Geschiedenis en gaat door de vaste presentatie van het museum.

Ontdek meer

1 maart 2020

Fashion Cities Africa

Bekijk de modescenes uit Afrikaanse steden door de ogen van 15 lokale experts.