Afrika museum, educatie, onderwijs, aanbod, 2017, 2018, maskerdansen
7 juli 2019

Groep 3 t/m 8 | Maskerdansen

Wist je dat een Afrikaans masker nooit alleen komt?

Er hoort van alles bij: een kostuum, attributen, muziek en een dans. Degene die het masker draagt heet daarom ook wel een maskerdanser. In dit programma onderzoeken we wat een maskerdanser precies is.

Wat kun je verwachten?

Twee museumdocenten komen drie keer in de klas om jullie alles te leren over maskers, maskerdansers en Afrikaanse muziek. De eerste les gaat over muziek: je speelt ritmes, zingt en beweegt. De tweede les gaat over maskers: je maakt je eigen masker en houdt daarbij rekening met de dans die erbij hoort. Die dans komt in de laatste les aan bod. Jullie gaan opnieuw muziek maken en dansen en ontdekken welke belangrijk rol de maskers spelen. Het maskerproject wordt compleet met een afsluitend museumbezoek waar je verschillende echte Afrikaanse maskers kunt zien, ook speel je daar samen een afsluitend muziekstuk!

• Voor wie: groep 3 t/m 8
  • Tijdsduur: 1 x 200 minuten, inclusief pauze of 3x 60 minuten op school
  • Prijs: €175,- per klas, excl. reiskosten (0,20 ct. per km.) - museumles: €70,- (optioneel)
Reserveren? Kies dan uit de volgende programma's:
Stopt na schooljaar 21/22
1 begeleider op 6 leerlingen
Adres school:
Naam contactpersoon:
De lesmethode die onze school gebruikt is:
Betaalwijze
Heb je nog vragen of opmerkingen voor ons? We horen het graag!
Hoe bent u bij ons terecht gekomen?
Blijf op de hoogte