Africa Now festival, Afrika Museum.
Persbericht:

Ontmoet bruisend & booming Afrika tijdens AFRICA NOW

Bezoek op Hemelvaartsdag het festival AFRICA NOW in het Afrika Museum. Een dag vol live muziek, workshops en activiteiten over Afrika. Want Afrika bruist en is booming op het gebied van design, fashion, kunst en cultuur.

Activiteiten voor alle leeftijden

AFRICA NOW is een programma met vele activiteiten en ontdekkingen voor alle leeftijden in het Afrika Museum in Berg en Dal (nabij Nijmegen). Met een uitgebreid palet aan muziek, dans, film, lezingen en workshops geeft AFRICA NOW een inkijkje in de enorme diversiteit van het hedendaagse Afrikaanse continent.

Bekende DJ’s en muzikanten zoals DJ Dynamite, UNDRPNTS, de Kaapverdiaanse groep Tabanka en de Senegalese Paco Diatta treden op tijdens AFRICA NOW.

Fashion en literatuur

Diverse fashion-ontwerpers met Afrikaanse roots geven workshops. De drie jonge ontwerpers van het modelabel L’ORIGINE bieden je de kans om voor een dag model te zijn. Modeontwerper George Adegite tekent bezoekers in zijn outfit. Stijlantropoloog Carmen Hogg vertelt over grootstedelijk Afrika aan de hand van trends, stijlitems én smaakmakers die de (inter)nationale fashion scene kleuren.

Bezoekers kunnen ook de lezing bijwonen over het onlangs verschenen boek ZWART, een bundel met Nederlandstalige verhalen door Afro-Europese schrijvers of een documentaire uit de serie Afripedia bekijken.

Afrotopia

Uiteraard is er ook een gezellige markt met bijzondere Afrikaanse producten, kan je je haren laten vlechten in een festival look of je handen laten beschilderen in de henna lounge. Ook kan je genieten van de rijke Afrikaanse keuken.

Tijdens deze AFRICA NOW editie is er de unieke mogelijkheid om de hedendaagse fotografie tentoonstelling Afrotopia te bezoeken. Met meer dan 300 werken van 40 fotografen met Afrikaanse roots geeft deze diverse tentoonstelling een perspectief van de inwoners zelf. Voor het eerst in de geschiedenis van de prestigieuze PAN–Afrikaanse fotobiënnale in Bamako (Mali) is Afrotopia buiten Mali te bezoeken.

Prikkel de zintuigen en maak kennis met de culturele rijkdommen waar het continent Afrika zo bol van staat tijdens AFRICA NOW op Hemelvaartsdag (donderdag 10 mei).