Reijseger Fraanje Sylla
25 juni 2023

Concert: Trio Reijseger Fraanje Sylla 'We Were There'

Een verbinding tussen jazz, Afrikaanse liederen en klassieke muziek.

De diepe stem van zanger-percussionist Mola Sylla, het uitbundige pianospel van Harmen Fraanje en de subtiele melodieën van cellist Ernst Reijseger zorgen voor een eclectisch, soms spiritueel geheel waarin niets is wat het lijkt. Samen creëren ze hun eigen taal. En hoewel die misschien niet direct te verstaan is, is het in dit concert heel duidelijk voelbaar.

Dit concert was onderdeel van een reeks zomerconcerten aansluitend bij de tentoonstelling INSTRMNTN. Bij mooi weer zijn de concerten buiten, in de weide bij het Museumpark. Er worden dan zitzakken, lekkere strandstoelen maar ook normale stoelen bij het buitenpodium neergezet, zodat je in het zonnetje naar dit concert kunt luisteren. Voor drankjes en hapjes kun je dan bij The Happy Pepper in het Museumpark terecht. Zij verkopen bijvoorbeeld (vegan) broodjes jackfruit, broodje BBQ tempeh of een dahl bowl.

.enviso-tickets.enviso-tickets-mobile { display: block !important; } :host { --enviso-primary-color:#00AAA0; --enviso-secondary-color: #00AAA0; font-family: Arial; } .enviso-offer-filters-wrapper { display: none; } #ticket-description { ???????????? display: none; ???? } .enviso-title { ???????????? display: none; ???? } .enviso-tickets.enviso-tickets-mobile { display: grid; grid-template-columns: calc(50% - 1em) calc(50% - 1em); align-items: stretch; } :host .enviso-tickets-mobile enviso-ticket-item { float: none; margin-right: 1em; width: auto; } :host enviso-ticket-item { margin-bottom: 1em; margin-right: 1em; box-sizing: border-box; } .enviso-dialog-content { background-color: #DDF4F2; }

Trio Reijseger Fraanje Sylla hebben drie albums uitgebracht. Down Deep was hun debuutalbum in 2013. Vervolgens brachten ze Count Till Zen uit in 2015. In maart 2020 kwam hun nieuwste album uit genaamd We Were There. Tijdens het concert zullen ze dit laatste album live ten gehore brengen.

Het Trio speelt over de hele wereld. Enkele bijzondere plekken zijn North Sea Jazz, London Jazz Festival en Rio de Janeiro Cello Festival.

Luister hier stukjes van het nieuwste album 'We Were There'