Kunstnacht
16 september 2023

Kunstnacht: Rollend door stedelijk Afrika

Kunstnacht is een kunstbelevingsfestival in Nijmegen. Het festival laat je op een laagdrempelige manier ontdekken wat Nijmegen en de regio op het gebied van kunst en cultuur te bieden heeft. Deelnemende culturele organisaties met verschillende achtergronden worden aan elkaar gekoppeld om zo unieke cross-overs tussen verschillende disciplines te realiseren.

De kunstenaars ontwaken en programmeurs openen hun ogen. Verschillende perspectieven komen samen in alle kunstdisciplines tijdens Kunstnacht 2023. Op zaterdag 16 september bekijk je Nijmegen met andere ogen. Bekijk hier het complete programma en bestel hier tickets.

Afrika Museum x Waalhalla

Kunst kijken terwijl je urban kunsten beoefent, oftewel kom rolschaatsen in Waalhalla. Rollend over de verlichtte dansvloer zie je beelden van Urban Afrika. Rol door naar de fotobooth geïnspireerd op het werk van Hassan Hajjaj. Of luister naar een heerlijke amapiano sound uit Afrika van DJ Unruly Phoenix met een chapman of dawa cocktail in je hand.

Kunstnacht