Osain del Monte
5 juni 2022

Osain del Monte live concert

Lunchconcert op eerste pinksterdag

Kom op 5 juni naar het lunchconcert van Osain del Monte met inleiding van Leendert van der Valk in het Afrika Museum.

Dit programma is in samenwerking met Music Meeting georganiseerd.

De Cubaanse band Osain del Monte geeft in kleine bezetting een intiem concert. Het concert wordt ingeleid door Leendert van der Valk, muziekjournalist bij o.a. het NRC. Leendert zal vertellen over de relatie tussen muziek uit Afrika en Cuba en gaat in gesprek met de bandleider Adonis 'Panter' Calderón.

Daarna is het swingen geblazen en geeft Osain del Monte een optreden. De muziek van deze groep is geworteld in de Afro-Cubaanse cultuur. Tijdens de slavernij namen tot slaaf gemaakten ritmes en liederen mee op de gedwongen reis met de slavenschepen. Deze relatie is nog altijd duidelijk aanwezig in de Cubaanse muziek.

Osain del Monte bestaat uit een groep percussionisten die gelaagde ritmische patronen laten horen. Zanger Rubén Bulnes laat zijn vlammende stem door de ruimte schallen, gevolgd door wonderlijk complexe samenzang, meestal in vraag- en antwoordvorm met de voorganger. Een muzikaal eerbetoon aan de voorouders, met avontuur en vernieuwing.

Wanneer: 5 juni 2022
Tijd: 12.00 uur
Duur: ca. 1 uur
Locatie: Afrika Museum, Auditorium (Expo 2)
Prijs: Het concert zelf is gratis, je betaalt alleen museumentree of via Museumkaart / Vriendenloterij VIP-pas. Het is wel nodig om een online reservering voor het concert te maken in combinatie met museumentree. Dat kan door hieronder een ticket te reserveren.

:host { --enviso-primary-color:#00AAA0; --enviso-secondary-color:#00AAA0; font-family: Arial; } enviso-ticket-item:nth-child(8){ display: none !important; } enviso-ticket-item:nth-child(9){ display: none !important; } enviso-ticket-item:nth-child(10){ display: none !important; } #ticket-description { ???????????? display: none; ???? } .enviso-title { ???????????? display: none; ???? } .enviso-tickets.enviso-tickets-mobile { display: grid; grid-template-columns: calc(50% - 1em) calc(50% - 1em); align-items: stretch; } :host .enviso-tickets-mobile enviso-ticket-item { float: none; margin-right: 1em; width: auto; } :host enviso-ticket-item { margin-bottom: 1em; margin-right: 1em; box-sizing: border-box; } .enviso-dialog-content { background-color: #DDF4F2; }

Music Meeting festival

Music Meeting Festival biedt al ruim dertig jaar een podium aan avontuurlijke muziek uit alle windstreken. Van hedendaagse Cubaanse pop tot Afrikaanse elektronica en van avant-garde uit Kuala Lumpur tot afrobeat uit New York. Tijdens het Pinksterweekend staat Park Brakkenstein in Nijmegen traditioneel drie dagen lang, met meer dan dertig concerten, in het teken van muzikale ontmoetingen. Dit jaar is het festival op 4, 5 en 6 juni met het thema 'Cuba Upside Down'. Op zaterdag 4 juni speelt Osain del Monte live op het festival. Klik hier voor meer informatie.

Music Meeting