30 september 2021

Verrijk jezelf in het Rijk van Nijmegen

Welkom bij de musea van het Rijk van Nijmegen. Zes bijzondere musea zetten hun deuren voor je open om je te verrijken en je horizon te verbreden. Van historie tot experience en van culturen tot archeologie. Midden in de stad, of op fietsafstand in de prachtige natuur die de regio te bieden heeft. Moet je bij wezen!

Verrijk jezelf in het Rijk van Nijmegen

Het Afrika Museum

Het Afrika Museum ligt op fietsafstand van de stad in het bosrijke (en in 2020 tot wandelgemeente van Nederland uitgeroepen) Berg en Dal. Een bijzonder museum over mensen en menselijke verhalen. Met vier tentoonstellingen wordt de diversiteit, dynamiek en complexiteit van het Afrikaanse continent benadrukt. Je ziet een hedendaags Afrika met een blik op het verleden en de toekomst. In het groene Museumpark zie je meer over verschillende vormen van traditionele architectuur uit verschillende delen van Afrika. De kinderen leren in spelvorm over hedendaagse thema's die spelen op het continent.

Trek gekregen van het museumbezoek? Reserveer dan een picknickmand met uitgebreide lunch en plof neer op een matje in het Museumpark. Daarna de benen nog even strekken? Verken de omgeving dan per fiets. deze kun je gratis lenen na een bezoek, er zijn vast enkele mooie routes voor je uitgestippeld!

Ontdek de musea in het Rijk van Nijmegen:

Ontdek álle culturele uitjes op www.intonijmegen.nl en www.vvvbergendal.nl.