Marc Sylla

Marc Sylla x Afrika Museum

Het campagnebeeld bij deze tentoonstelling is voortgekomen uit een samenwerking tussen het Afrika Museum en Nijmeegse kunstenaar Marc Sylla.

Neem een kijkje achter de schermen in deze video van Festus Toll. Van het maakproces, van inspiratie tot oplevering, is een video gemaakt waar een interview met de kunstenaar in verwerkt zit. Hij vertelt wat deze tentoonstelling belangrijk voor hem maakt en wat hij hoopt dat bezoekers meekrijgen van de expositie. Het originele schilderij is samen met deze video te zien in de tentoonstelling.

Bekijk hier de video van het maakproces, inclusief interview met de kunstenaar. Video door Festus Toll.

Het schilderij

In opdracht van het museum heeft Marc Sylla een prachtig kleurrijk en krachtig schilderij gemaakt. Daarvoor heeft de kunstenaar zich laten inspireren door de tentoonstelling en zijn Guinese roots.

“De eerste keer dat ik het bezocht vroeg ik me eigenlijk gelijk af: waarom krijgen we dit niet op school?”

Marc Sylla x Afrika Museum
Heden van het Slavernijverleden - Marc Sylla